II Edycja Programu "Uczymy Dzieci Programowa?"

Ogólnopolski Program Uczymy Dzieci Programowa? - edycja II
Organizator programu: EduSense
Koordynatorzy programu: Anna ?wi?, Rafa? Mitkowski
Autor materia?ów edukacyjnych wykorzystywanych w programie: Anna ?wi?
,,Uczymy dzieci programowa?” to program edukacyjny, którego adresatem s? szko?y, przedszkola, biblioteki, centra kultury, o?rodki edukacyjne a tak?e rodzice dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Celem programu jest upowszechnianie nauki programowania ju? od najm?odszych lat, wsparcie nauczycieli w procesie nauczania tak aby bez l?ku i obaw mogli w??cza? elementy programowania do zaj?? dydaktycznych niezale?nie od realizowanych aktualnie tre?ci, wplata? programowanie w edukacj? matematyczn?, j?zykow?, spo?eczn?.
Wprowadzenie nauki programowania ju? od pierwszej klasy szko?y podstawowej (optymalnie by?oby wprowadzi? elementy kodowania do zaj?? dydaktycznych w przedszkolu) daje dzieciom szans? na zdobywanie kompetencji przysz?o?ci, odpowiedzialne wprowadzanie w cyfrowy ?wiat, kszta?towanie logicznego, algorytmicznego my?lenia, ale równie? wdra?anie do pracy zespo?owej, tworzenia czego? dla dobra ogó?u ale z poszanowaniem praw jednostki.
Korzy?ci w odniesieniu do:
Dzieci:
Kszta?towanie mi?kkich kompetencji: rozwijanie algorytmicznego my?lenia, zadaniowego podej?cia do stawianych problemów, kreatywno?ci, umiej?tno?ci pracy w zespo?ach, szukania kompromisów, optymalnych rozwi?za?.
Nauczycieli:
Podniesienie kwalifikacji nauczycieli poprzez proponowane im warsztaty stacjonarne i warsztaty online (cykliczne spotkania), udost?pnianie materia?ów metodycznych, oswojenie l?ków zwi?zanych z wykorzystywaniem nowoczesnych technologii w pracy nauczyciela.
Rodziców:
Wsparcie w ?wiadomym i odpowiedzialnym wprowadzaniu dzieci w cyfrowy ?wiat (szkolenia online dla rodziców - pa?dziernik i stycze?), materia?y dydaktyczne przygotowane z my?l? o pracy dziecko-rodzic).
Placówek edukacyjnych:
Wzbogacenie bazy placówek o materia?y dydaktyczno - metodyczne, podniesienie rangi placówki, promocja placówki i nauczycieli w ?rodowisku lokalnym.
Pracujemy z wykorzystaniem (do wyboru):
- Maty do kodowania „Kodowanie na dywanie” lub innej kratownicy
- Robotów Ozobot,
- Platformy internetowej ozoblockly.pl, platformy code.org,
O tym pami?tamy/ to jest dla nas wa?ne:
- realizacja tre?ci wynikaj?cych z podstawy programowej,
- w??czanie tre?ci programistycznych w zaj?cia dydaktyczne z zakresu ró?nych edukacji,
- proponowanie aktywno?ci wp?ywaj?cych na wszechstronny rozwój dziecka,
- p?ynne przej?cie od programowania offline do pracy z wykorzystaniem aplikacji tabletowych i platform internetowych,
- stopniowanie trudno?ci zaj??,
- nauka przez zabaw?,
- ró?ne formy realizacji zaj??: grupowa, zespo?owa, indywidualna
opracowa?a Maria Jolanta Bizub
?ród?o: Edu Sense